Instagram telegram Eitaa

تحریف کتاب الهی

تحریف کتاب الهی

یکی از مهم ترین قدم های فرعونیان هر زمان که توسط سامری ها صورت گرفته و در ادامه سیاست های تحریف می باشد، تحریف کتاب الهی است که بعد از سبک زندگی پیامبر ، توسط نزدیکان آن پیامبر صورت می گیرد.

اگر چه کتاب الهی قرآن از ( تحریف لفظی) به دلیل ( وعده الهی ) مصون است اما ( تحریف معنای ) ممکن است کما اینکه عموم فرقه های منحرف اسلامی از تحریف معنایی قرآن به آنجا کشیده شدند.

هر چند که خداوند با حضور اهل بیت(ع) تحریف معنایی را هم منتفی نموده است، اما این منتفی شده در صورتی است که سخنان ایشان مورد قبول عموم قرار بگیرد و که متاسفانه انحرافات در صدر اسلام، سبب شد که مفسران واقعی و تضمین کنندگان قرآن به حاشیه رانده شده و زمینه کج روی ها فراهم شود.

مثلا یکی از گروه ها که توسط تحریف معنایی قرآن از کلمه شرک و جهاد به انحراف کشیده شد، داعش می باشد که امروز بدترین ضلم ها را به اسلامی می کند.

سبک زندگی فرعونی

اما در مقابل این راهبردهای کلان فرعونی و موضوعات سبک زندگی فرعونی می توان دو اقدام زیر را از قرآن استخراج کرد:

  1. اصول علمی :  مفاهیم دقیق کتاب الهی را رهبران جبهه حق در هر زمان دریافت نمود و بر اساس آن نظام هستی و انسان حقیقی را معرفی تموده اند، وظیفه ای هر عصر دلسوزان بشریت این است که بر اساس آن تعاریف الهی و ملکوتی منطبق با حقیقت، تولید علم و اصول علمی نمایند و اینگونه سبک زندگی توحیدی فارغ از هر گونه شاعبه تحریفی را تولید و ارائه کنند.
  2. راهبرد و راهکارهای عملی : دلسوزان اسلام و انسان برای مقایله عملی با فرعونیان باید در این قدم ، بر اساس تولیدات علمی مبنی بر اصول متقن اسلامی، تولید راهبرد و راهکار عملی نمایند و آن را در جامعه ترویج دهند تا ان شالله ضمن آنکه مهم ترین راهبرد فرعونیان زمان را که همان راهبرد تحریف بوده است را خنثی نمی نمایند و با عمل به این راهبرد و راهکارها، به تربیت دینی خود و دیگران بپردازند با چاشنی قوی تقوا، دو راهبرد دیگر  تحقیر و تفسید را از کار بیاندازند

تولید اصول علمی

تولید اصول علمی، راهبرد و راهکارهای عملی رسالتی است که اندیشکده سبک زندگی و این جزوات، به دنبال آن می باشند، امید است که خواننده گرامی نیز در این حوزه شروع به فعالتیت و تولید نماید و این مجموعه را نیز از کمک های علمی و عملی خود بی نصیب نگذارد.

از آنجایی که مهمترین قاعده در این جزوه قاعده تحریف می باشد لذا نام این بخش از داستان فرعون را عنوان ( فرعون شناسی – قاعده تحریف ) نام گذاری کرده تا اشاره به آن در سایر جزوات برای ارجاع خوانندگان آسان تر باشد.

در جزوات پیش رو نیز به بخش های دیگری از شخصیت و راهبردهای فرعونیان خواهیم پرداخت.

داستان حضرت موسی (ع)

داستان حضرت موسی (ع)

بیان گردید که هدف از نقل مکرر و موکد داستان حضرت موسی (ع)، شباهت منشی و روشی قوم بنی اسرائیل به امت پیامبر اسلام از یک سوء و شباهت فرعونیان به مشرکان امت پیامبر اسلام از سوی دیگر می باشد. این درک شباهت و امتداد روح تاریخی یکی از بارزترین ضرورت های بازخوانی داستان حضرت موسی (ع) در قرآن، موسی شناسی و فرعون شناسی و از همه مهم تر مصداق یابی از نمادهای تاریخی آن در شرایط فعلی است.

بنابراین اگر موسی و عملکرد او به درستی شناخته شود و از سوی دیگر فرعون نیز به درستی شخصیت شناسی شده و عملکردهای او در برخورد با جریان حق به رهبری موسی(ع) مورد دقت قرار بگیرد، به خوبی می توان نقشه راه جریان باطل به مدیریت فرعون زمان را به دست آورد و در مقابل آن صف کشی و تجهیز نمود.

در ادامه بیان گردید که موسی(ع) با ماموریت الهی برای مبارزه با چهار گروه فرعونی، هامانی، قارونی و سامری اعزام می شود که آنها نماد و مصادق طاغوت سیاسی، طاغوت اجتماعی، طاغوت اقتصادی و طاغوت دینی در عصر امروز می باشد.

طاغوت های امروز نیز مانند سیاست فرعونی بر اساس آیه سه راهبرد تحقیر، تفسید و تحریف را دنبال می کنند.

تحریف عمیق تر و شدید تر

روشن گردید که  که از همه راهبرد ها، تحریف عمیق تر و شدید تر می باشد، چرا که در آن تحریف نظام هستی و کتاب الهی و از همه مهم تر تحریف انسان می باشد که  با تغییر ارزش های حقیقی به ارزش های قلابی صورت می گیرد.

در این راهبرد نیازها ، خواسته ها، آرزوها و غیره انسان با طرق مختلف تحریف و تحمیل می شود. مبتنی بر این راهبرد آن چیزی تبدیل به ارزش می شود و مردم برای رسیدن به آن تشویق و تحریص می شوند که فرعونیان ایجاد کننده ، تامین کننده و ترویج کننده آن می باشند. از آنجایی که این راهبرد نقش کلیدی در تسلط و هژمونی فرعونیان دارد.

در مقابل این راهبردهای فرعونی، دو دستورالعمل کلان بر عهده موسویان عصر حاضر است تا با الگوگیری از موسی (ع) به آنها جامه عمل بپوشانند که یکی از آن ها اقدام به تولید اصول علمی و دیگری طراحی راهبردها و راهکارهای عملی است که در جزوات پیش رو در بخش حیات طیبه، موسی (ع) شناسی تشریح خواهد شد.

در پایان نام قاعده تحریف را بر این بخش از فرعون شناسی قرار داده شده است تا با نام ( فرعون شناسی – قاعده تحریف ) کد گذاری و قابل یادآوری برای مخاطبان در جزوات آینده باشد.

نظر شما برای ما ارزشمند هست