Instagram telegram Eitaa

حوزه حس تولید تکنولوژی

حوزه حس تولید تکنولوژی

در این حوزه تکنولوژی را ارائه دادند. در تکنولوژی ها هم باید توجه کنیم که در پشت این وسایل پیشرفته فرهنگی وجود دارد که بواسطه همین تکنولوژی ها به موضوعات سبک زندگی منتقل میشود.
مثلا اینترنت را اگر بررسی کنیم. میبینیم که همین اینترنت یک انقلاب جنسی و ابتذال را ایجاد کرده است البته ما اصلا مخالف اینترنت نیستیم بلکه بسیار هم موافق هستیم. ولی تا زمانی که اخلاق دینی در جامعه فراگیر نباشد مطمئناً هر تکنولوژی فرهنگ ابتذال خود را به جامعه منتقل میکند. مثلا میبینیم که در خود آمریکا که در حال حاضر مهد آزادی است، بیش از ۲۵۰۰۰۰۰۰ سایت مبتذل وجود دارد.

یعنی برای ۱۰ نفر آمریکایی یک سایت مبتذل و جالب اینکه آمار مراجعه سناتورهای آمریکا از ساختمان سنای آمریکا به سایت مبتذل چندی پیش منتشر شد که برگه شرم دیگری بود بر جامعه مدنی انسان محور.

از روزی که تمدن غرب بر ریل پیشرفت علمی افتاد و هر روز یک قدم به جلو حرکت کرد موانع سعادت بشر را مانند یک پزشک در هر دوره چیزی تشخیص میدانند و هر روز برای انسان زندانی ترسیم میکردند که باید از آن رها شوند تا به قله سعادت برسد.
حوزه حس تولید تکنولوژی

زندان اول

زندان اول

روزی زندان انسان را (طبیعت) او معرفی کردند: فرضاً فرد میگوید چون پدر، مادر و خانواده من بد بودند، من هم بد شدم.

یک نظریه شناس حقوق به نام لمبروزو گفته است:

بصورت فیزیکی و جسمی انسانهای دزد از غیر دزد قابل تشخیص است. چرا که این خصوصیت به صورت ارثی منتقل شده است.با تعریف کردن علم ژنتیک، وراثت و تربیت، این نظریه را کنترل کردند.

ولی باز هم انسان غربی به سعادت نرسید

زندان دوم

در مرحله بعد زندان بعدی انسان را تاریخ معرفی میکردند و معتقد بودند که انسان به علت حاکمیت جبر تاریخ نمیتواند به سعادت برسد یعنی در مرحله بعد گفتند:

انسان دچار جبر تاریخ است. یعنی ما در یک دوره تاریخی تحت فشار بودیم، الان هم باید تحت فشار باشیم. علم تاریخ شناسی مطرح شد و تاریخ را شناختند و تاریخ دانان گفتند اگر میخواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مسیرتان را عوض کنید و این مشکل هم برطرف شد.

زندان سوم

در دوره بعد جامعه را مشکل خود معرفی کردند و جامعه است که انسان را پرورش میدهد و افراد متاثر از جامعه هستند. علم جامعه شناسی مطرح شد که جلو جامعه را بگیرند.

زندان چهارم

در این مرحله که زمان فعلی را در بر میگیرد زندان علم نفس و انسانشناسی است و میبینیم که تمام نظریاتی که در روانشناسی و روانپزشکی و غیره دارند نتوانست برای انسان کارساز شود و آمار بالای افسردگی و خودکشی و پوچگرایی را کنترل نماید.
دلیل این نقطه ضعف اصلی تمدن غرب این است که فیلسوفان آنان به علت انقطاع از وحی قدرت شناخت حقیقت انسان را ندارند و لذا میبینیم که بیش از سیصد سال است که غرب در معرفی حقیقت انسان و راه های سعادت او هر روز دست به دامن نظریه و فیلسوفی میشود و بعد از مدتی با هزاران آسیب روحی و اجتماعی آن را رها نموده و به سراغ نظری دیگر میرود که ظهور و سقوط نظریات کمونیست با همین نگاه قابل توجیه است.

مثلا خانم رید در کتاب ( آزادی زنان ) مینویسد: سه دسته سودجو وجود دارد که از توده زنان بهره بردهاند.آن ها با زبان بازی و فریبکاری خود زنان را وادار کرده اند که در جستجوی سعادت و زندگی مطلوب پول خود را به جیبشان سرازیر کنند.

گروه اول

گروه اول

آنهایی که با دستکاری در بدن زنان میخواهند آنها را به اندازه استاندارد و مدپسند درآورند.

اگر زنی بخواهد زیبا شود باید وزن و اندازه معینی داشته باشد و غیره اگر زنی با یک الگوی ماشینوار تفاوت داشته باشد دیگر جزء زیبایان بشمار نمیرود. در نتیجه زنانی که با این نمونه دلخواه تولید تفاوت داشته باشند به رنج و اندوه همیشگی گرفتار خواهند شد.

زنان کارمند و کارگر نگران و سرخورده از بار سنگین انواع سبک زندگی جامعه سرمایه داری که از ریشه ناکامی خود آگاه نیست همیشه به این سو گرایش دارد که زشتی و بیریختی خود را سرچشمه همه مشکلات خود بداند.

از این رو هزاران و ده ها هزار و میلیون ها نفر بسوی آرایشگران و فریبکاران آرایشی میشتابند و پولی را که به سختی بدست آورده اند به صندوق آنان میریزند.

استانداردهای زیبایی اندام از طریق ستارگان هالیوود و مسابقه های ملکه زیبایی ادامه مییابد و بر سر آن هیاهو و جنجال برپا میشود و زیبایان برگزیده شده جلوی چشمان هیپنوتیزم شده توده های انبوه زنان با استفاده از ابزارهای گوناگون رژه میروند. روی پرده سینما، در تلویزیون، در مجله های خوش ظاهر اما کم محتوا

گروه دوم

آن هایی که این پوست واین اندام دست کاری شده را با لوازم آرایش، رنگ ها و عطرها می آلایند یا رنگ آمیزی میکنند.

گروه سوم

آنهایی که این اندام دست کاری شده و رنگ آمیزی شده را با لباس ها و جواهر آلات آخرین مدل و غیره میپوشانند.در حال حاضر پردرآمدترین سرمایه داران کسانی هستند که با این سه موضوع مرتب اند.چون تعریف سعادت و زندگی مطلوب را با زیبایی عوض کردند . این مشتی از خروارها مثال بوده است

حوزه حس تولید تکنولوژی

نظر شما برای ما ارزشمند هست