Instagram telegram Eitaa

درک ریشه اصلی انحرافات

درک ریشه اصلی انحرافات

درک ریشه ای اصلی انحرافات و تبیین قواعد کلی اصلاح و فلاح اجتماعی

توضیح هر دو آنکه انبیای الهی برای هدایت اجتماعی تمدن خود بهترین کسانی بودند که به آسیب شناسی تمدنی پرداخته و بهترین کسانی بودند که مبتنی بر سنت های معنوی به تولید و ارائه راهبرد برای اصلاح موضوعات سبک زندگی تمدنی اقدام کردند.

در مقابل این دلسوزان بشریت نیز گروهی بوده اند که به میزان تلاش انبیاء برای هدایت آنان با لجلجت خود اقدام به توطئه و دسیسه کرده که در همین راستا ریشه های انحراف بشری را ایجاد را تعمیق کرده اند. اکنون قرآن که کتاب هدایت است، عصاره این مجاهدت ها و لجاجت ها را در قالب زندگینامه ، مناظره و غیره به صورت سرفصل در اختیار بشر امروز که همان مشکلات را دارد، قرار داده است، این انسان مومن است که باید به تشریح این سرفصل ها بپردازد و ریشه های انحراف و قواعد کلی اصلاح تمدنی را بیابد و بر اساس مختصات زمانی خود تولید اصل و راهبرد نماید.

تولید رشته ای تاریخ سبک زندگی

بنابراین در یک نمایی کلی می توان تولید رشته ای تاریخ سبک زندگی را بر محوریت این آیه دانست

اولئِکَ الَّذینَ هَدَى اللَّهُ فَبِهُداهُمُ اقْتَدِهْ‏ قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِکْرى‏ لِلْعالَمین‏

آنها (انبیاء)کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده؛ پس به هدایت آنان اقتدا کن (و) بگو: در برابر این (رسالت و تبلیغ)، پاداشى از شما نمیطلبم! این چیزى جز یک یادآورى براى جهانیان نیست

که این آیه به تفصیل به موارد ذیل می پردازد:

سنت های معنوی که اسباب هدایت انبیاء شده

سنت های معنوی که اسباب هدایت انبیاء شده است و دستور به پیامبر اکرم برای پیروی از همین سنت های معنوی شده چرا که قرآن می فرماید به هدایت آنان اقتدا کن نه به خود آنان (أُولئِکَ الَّذینَ هَدَى اللَّهُ فَبِهُداهُمُ اقْتَدِهْ‏) که رشته ای تاریخ، در بخش طراحان سبک زندگی اعم از الهی و شیطانی با شخصیت شناسی آنان به دنبال تحقق این مهم می باشد.

دستور به پیامبر برای اعلام مزد رسالت

دستور به پیامبر برای اعلام مزد رسالت که همان مودت و محبت به اهل بیت است (قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً) که رشته ای تاریخ، در بخش معماران انواع سبک زندگی به دنبال تبیین الگوی زندگی از سیرت و صورت از انان می باشد.

وظیفه جهانی نمودن سنت های معنوی الهی و رسالت انبیاء و معصومین (إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِکْرى‏ لِلْعالَمین) که اندیشکده سبک زندگی در صدد است با کشف سنت های معنوی و تولید اصول سبک زندگی و همچنین طراحی راهبردها و راهکارهای اسلامی بتواند سبک زندگی انسانی و اسلامی را که مانند آب گوارا برای بشر امروز می باشد ، به جهانیان ارائه کند . ان شالله

مطالبه رهبر انقلاب اسلامی در مورد سبک زندگی

مطالبه رهبر انقلاب اسلامی در مورد سبک زندگی

مطالبه رهبر انقلاب اسلامی در مورد سبک زندگی با ( الگوی زندگی اسلامی) در سال ۶۸ آغاز و با (نرم افزار تمدن اسلامی) در سال ۹۱ ادامه یافت. این مطالبه که به مثابه حکم جهاد فرهنگی می باشد، بذر اندیشکده سبک زندگی را در سال ۹۲ با رسالت تبیین، تدوین و ترویج ( طرح جامع زندگی اسلامی) با محوریت (سنت های الهی معنوی) کاشت.

منبع انحصاری سنت های معنوی قرآن می باشد که در این بین قصص انبیا و اولیای الهی و درگیری علمی و عملی آنان با طاغوت های زمان جایگاهی ویژه دارند چرا که هدف اصلی از قصص قرآنی معرفی (سنت های معنوی) و تحقق تاریخ نافع می باشد. لذا برای ساخت سبک زندگی اسلامی باید بر کشف سنت های معنوی متمرکز شد و برای کشف آنان باید به جستجوی صفحات قرآن و به خصوص قصص انبیا و اولیا پرداخت. جزوات پیش رو گزارش محتوایی جلسات تاریخ سبک زندگی در فاز حیات طیبه می باشد.

پایانی

آنچه در این اجمال بیان گردید آنکه : تعریف صحیح سبک زندگی اسلامی را باید مجموعه از روش های دانست که بر آیند سنت های معنوی و قوانین مادی می باشند نا بتوانند برآیند سیرورت مادی و صیروت معنوی انسان را محقق نمایند. در این صورت انسان ها می توانند وعده الهی، احیای حیات طیبه الهی را ببینند و هدف خلقت بشر یعنی خلیفه الله را محقق نمایند.

اما رمز تحقق سبک زندگی اسلامی و برکات متبوع آن مانند حیات طیبه، سنت های معنوی می باشد، که برای دریافت آن باید در گام اول به کشف، تببین و تدوین سنت های معنوی پرداخت. همچنین بیان گردید که منبع سنت های معنوی یا وحی متقن و یا تاریخ نافع می باشد که برآیند این دو قرآن کریم می باشد، قرآنی که برای منحصر دانستن آن به عنوان تنها منبع سنت های معنوی همین بس که خود به صراحت اعلام می کند، از عالم غیب دستاوردی دارد که عقل بشری قدرت کشف آن را نداشته و نخواهد داشت.

در پایان آنکه : برای کشف، تبیین و تدوین سنت های معنوی باید به قرآن و به خصوص تاریخ قرآنی انبیاء مراجعه کرد، چرا که هدف اصلی از نقل این قصص قرآنی، بیان سنت های معنوی و تفهیم آنان به زبان ساده اما مجمل برای بشریت است.
در این مجموعه جزوات که در هر جزوه به یکی از اولیاء الهی پرداخته می شود، سعی بر آن است که از مختصر گویی قرآن در قصص، طرح های ایجابی و سلبی مبتنی بر سنت های معنوی برای بسط تمدن و مقابله با آسیب های تمدنی را مورد بررسی قرار داده و مبتنی بر عملکرد آنان، زیربنایی برای تولید اصل های سبک زندگی باشد تا این گونه سنت های معنوی را برای بشریت، از قرآن کریم استخراج و معرفی کرد.

درک ریشه اصلی انحرافات

نظر شما برای ما ارزشمند هست