Instagram telegram Eitaa

نماد طاغوت سیاسی چیست

نماد طاغوت سیاسی چیست

فرعون : نماد ( طاغوت سیاسی ) است ، طاغوتی که همگی سیاست ها بر اساس میل او چیده می شود و اراده اوست که در حوزه قدرت ش به انواع سبک زندگی تحمیل می شود. در راهنمودهای بزرگان دینی این گروه، تحت عنوان ( دست های صهیونیستی) معرفی شده اند، که قوانین علمی و غیر علمی بر اساس اراده آنها تنظیم و تصویب می شود و ماجرای هلوکاست یکی از این مصادیق است.

هامان

هامان مسئول دربار و صدراعظم فرعون و نماد طاغوت اجتماعی است هامان نقش پررنگی در حکومت فرعون داشته است، او رسالت ( اقناع جامعه ) در پذیریش حاکمیت فرعون را به اشکال مختلف به عهده داشته است. او وظیفه داشته که (هژمونی) مورد نیاز فرعون برای حاکمیت در مصر را فراهم کند، اوست که با استفاده از ترفندهای اجتماعی و فرهنگی، ( خدایی کردن ) برای فرعون را مقدور و ( بندگی کردن ) را برای جامعه رضایت بخش کرده است،

حال این ترفندهای اجتماعی و فرهنگی چه بوده است، بستگی به زمان و مکان دارد، اما آنچه که از قرآن بر می آید این است که هامان با ترفندها و طراحی نظام های اجتماعی، اعم از نظام قضایی، نظام تبلیغاتی و نظام خدمات انسانی توانسته است، قدرت فرعون را در جامعه ان روز مصر نهادینه کند،

همان ترفندهای که امروز با مشابه همان نظام های اجتماعی در حال ترفندهای که امروز نیز شبیه آن در حال پیاده سازی است.

یکی از مصادیق، طاغوت های اجتماعی در زمان حال را باید:

دانشگاه ها دانست

دانشگاهایی که با بودجه های کلان به کشف راهکارهای علمی و نو برای اقناع جامعه ها می پردازند تا بتوانند نظریات ، سرمایه گذارن خود را به خورد جامعه بدهند.

رسانه ها دانست

رسانه های که اهداف شوم دست های پشت پرده جهانی را با رنگ و لعاب هنری به جامعه تحمیل کنند.

بیان این نکته لازم است که دانشگاه ها و رسانه ها ضمن آنکه برای ساخت موضوعات سبک زندگی بشری مبتنی بر آگاهی بسیار لازم است اما متاسفانه امروز این دو نهاد مانند بازوهای جهانی هامان عمل می کنند. برای روشن شدن بهتر مثالی زده می شود.

نماد طاغوت سیاسی چیست

یکی از پردرآمد ترین عرصه های اجتماعی چیست

یکی از پردرآمد ترین عرصه های اجتماعی چیست

امروزه مد یکی از پردرآمد ترین عرصه های اجتماعی است که از طرف جامعه به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. اما چه شده است که جامعه حاضر است فرهنگ مد را حتی با از دست دادن سرمایه های مالی خود، بپذیرد و به آن تن دهد؟

پاسخ را باید در تلاش خستگی ناپذیر دانشگاه های علوم انسانی و رشته روانشاسی دانست که آخرین دستاوردهای خود در مورد چگونگی تحریک و هیجان زده نمودن انسان ها را در اختیار سرمایه گذاران مد قرار داده است و از سوی دیگر در تلاش های شبانه روزی رسانه در فرهنگ سازی و ترویج مد  از طرق مختلف دانست. حاصل آنکه مردم آنگونه که فرعونیان می خواهند فکر می کنند، خرج می کنند و پوشش خود را آزادانه انتخاب می کنند.

قارون

قارون را باید از بزرگ ترین سرمایه دار آن روز دانست که قرآن به کنایه از ثروت وسیع او  اشاره می کند که (حمل کلیدهاى آن براى یک گروه زورمند مشکل بود قارون را باید نماد طاغوت اقتصادی دانست. گروهی که امروزه تراست ها، کارتل ها و کمپانی های بزرگ تولید کننده مصادق بارز آن می باشند. آنان با زیرکی تمام، مراحل و قدم های زندگی امروز بشری برای رسیدن به موفقیت را به خود گره زده و این گونه منافع اقتصادی خود را تامین می کنند.

امروزه تعریف خوشبختی و موفقیت با تجمل گرایی و مصرف گرایی عجین شده است که برنده این کاروزار کسانی جزء سرمایه داران و صاحبان برند و غیره نیستند. 

سامری

سامری از اقوام نزدیک موسی(ع) و یکی از عالمان دین بوده است که نبوت موسی را پذیرفته و برای هجرت بنی اسرائیل تلاش زیادی نمود، اما دلیلی که سبب شد، او  نه تنها زحمات خود را از بین ببرد و مورد غضب الهی قرار گرفت، بلکه نا خواسته یکی از فرماندهان سیاست های فرعونی شود، بی تقوایی او بود،

چرا که در غیاب موسی با استفاده از خاک متبرک شده به جای پای رسول خدا، گوساله ای یا ویژگی خاصی درست کرد و این گونه زمینه انحراف قوم بنی اسرائیل و گوساله پرست شدن آنها را فراهم نمود سامری را باید نماد طاغوت دینی دانست

که با اعتقادات انحرافی سبب، انحراف قوم می شود در طول زمان این عالمان بی تقوا کم نبوده اند که از مقدسات عیله مقدسات استفاده کنند و این گونه پازل ضد دین طاغوت های زمان خود را کامل کنند همانطور که طلحه و زبیر و عایشه به نام مناسبات خانوادگی با پیامبر علیه جریان حق ایستادند .

امروز نیز مشاهده می شود یک عده از بزرگان دین اسلام به نام قرآن علیه جبهه حق ایستاده و با حمایت از داعش تیشه به ریشه اسلام می زنند و دلسوزانه پازل توطئه های دشمن اسلام را کامل می کنند.

نماد طاغوت سیاسی چیست

نظر شما برای ما ارزشمند هست